כאבי גב בהריון

כאבי גב בהריון התמודדות עם כאבי גב בהריון היא בעיה לא קלה בכלל.

הרגשה של כאב גב תמידי מלווה כ- 60% מהנשים החל מהחודש השלישי להריון אך רובן מתמודדות איתו ללא טיפול מיוחד או פעילות מסויימת.

מה הגורמים לכאבי גב בהריון?

  1. שינוי במרכז שיווי המשקל, אשר נע קדימה ככל שההריון מתקדם.
  2. עלייה במשקל – תוך כדי הריון נשים עולות במשקל אשר כולל בתוכו את העובר, מי השפיר וברוב המקרים עלייה אשר נובעת מאכילת יתר עקב השינויים ההורמונליים בגוף. משקל נוסף זה גורם ללחץ על החוליות של עמוד השדרה.
  3. תנועה ותנוחות – ככל שההריון מתקדם כך מוגבלת התנועה של האישה והתנוחות האפשריות שלה, הן בזמן השינה והן בזמן עמידה וישיבה.
  4. לחץ – לחץ נפשי תמיד ימצא את הנקודות החלשות בגוף שלך ועם השינויים באזור החלציים תחושי כאבי גב מתגברים.
  5. שינויים הורמונליים – כמות ההורמונים בגוף בזמן הריון מתגברת וככל שההריון מתקדם ההורמונים האלו גם מאפשרים את השינויים באזור החלציים אשר יתרחב בהדרגה. התזוזות האלו בגוף עלולות לגרום גם לכאבי גב.

כיצד ניתן להמנע מ- כאבי גב בהריון?

אמנם אי אפשר למנוע באופן מוחלט כאבי גב בזמן הריון אך ניתן לדחותו ואף להפחיתו.

  1. השתמשי בתרגילים ופעילויות אשר הומלצו על ידי הרופא שלך לחיזוק שרירי הגב והבטן.
  2. במקום לרכון קדימה על מנת להרים חפצים רצוי להרימם בשפיפה.\
  3. הימנעי מהליכה עם נעלי עקב או נעליים אחרות אשר אינן נותנות את התמיכה הדרושה.
  4. ככל שניתן הימנעי משכיבה על הגב, אלא רק על הצד.
  5. הרבה מנוחה עם רגליים למעלה יכולה גם כן לעזור במניעת כאבי גב בהריון.

כיצד ניתן לטפל בכאבי גב בזמן הריון?

——- חשוב מאוד ——-

אם עצות אלו לא מועילות וכאב הגב גובר פני לרופא המשפחתי שלך על מנת לקבל טיפול מתאים.