גורמים לכאבי גב – מאין הם מגיעים

אחוז גדול מהאוכלוסייה בישראל סובל מרמות שונות של כאבי גב. לרוב מדובר על כאבים הממוקמים בחלק שמעל הישבן שלנו. גב תחתון הוא המקום שבו מתרכזים כאבים הקשורים לחוליות התחתונות של עמוד השדרה שלנו. הסיבות לאותם כאבי גב הן רבות ולעתים הכאבים מגיעים לרמות בלתי נסבלות שבהן אנו מתקשים לתפקד אפילו בפעילויות השגרתיות של היומיום.

הגב שלנו נושא במעמסה כל כך אדירה גם אם אנו לא עובדים בעבודה פיסית ולא מרימים משאות כבדים במשך היום. רבים הם אלו שעובדים במשרד ומרגישים כי אחרי ישיבה ממושכת הגב שלהם כל כך נוקשה וכואב שהם זקוקים למתיחות קלות או צעדה קלה בכדי לשחרר אותו מעט. מדובר במרכז הגוף שלנו לכן כל העומס מצטבר שם. הבעיה היא שאנו לא תמיד מקפידים לשים לב למצוקות ולכאבים המתפתחים בצורה אטית אך בטוחה ומזיקה.

גורמים לכאבי גב – כיצד להתמודד

כל כאב מצריך טיפול אך כאבי גב על אחת כמה וכמה מאחר וברגע שהם מגיעים לרמות קריטיות הם פשוט משביתים אותנו ומרתקים אותנו למיטה בכאבים עזים. ישנם מספר דרכם להתמודד עם אותם כאבים וגם לשמור על הגוף בכדי שהמצב לא יתדרדר. בראש ובראשונה כדאי מאוד לרכוש מזרון אורטופדי גם אם כרגע אתם לא סובלים קשות, למזלכם.

גם העובדה שאנו מתבגרים וזקוקים לשינה איכותית יותר בבגרותנו תורמת לכך שמזרון כזה רק יכול למנוע נזקים עתידיים. אחד הפתרונות הנפוצים והיעילים לרבים מאלו שנושא כאבי גב הוא כאוב אצלם (תרתי משמע), הם טיפולי פיזיותרפיה. בטיפול זה מבצעים מניפולציות שונות במקום הכואב. לעתים נעזרים המטפלים גם במכשירים מסוימים אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהחולה לומד תרגילים שבהם הוא יכול לסייע לעצמו בהפחתת הכאב.

סגירת תפריט